Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
До Верховної Ради був поданий проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування операцій з віртуальними активами в Україні» (реєстр. № 9083 від 14.09.2018), якими пропонується інтегрувати фактично існуючі у суспільстві правовідносини з обігу віртуальних активів до правовідносин суб’єктів, вже врегульованих податковим законодавством.
Зазначений законопроект передбачає введення в обіг з метою оподаткування такі поняття як віртуальні активи, токен, токен-актив, криптовалюта, емітент віртуального активу, майнінг, операції з віртуальними активами, прибуток від операцій з віртуальними активами тощо.
Відтак, пропонується визначити, що :
У сфері оподаткування прибутку підприємств законопроектом передбачається запровадження нового виду оподатковуваного прибутку, а саме прибуток від операцій з віртуальними активами, який традиційно визначено як позитивна різниця між доходом від продажу віртуальних активів (обміну їх на валютні цінності) та витратами на їх придбання та/або майнінг, під яким законопроект розуміє діяльність платника податків із здійснення обчислень, направлених на підтримання роботи розподіленого реєстру записів в цифровій формі, в тому числі з метою отримання віртуальних активів.
Також проектом № 9083 передбачено, що прибуток підприємств від операцій з віртуальними активами з 01 січня 2024 року оподатковуватиметься за базовою ставкою – 18 відсотків. Проте протягом періоду становлення правового регулювання ринку віртуальних активів, автори законопроекту вважають за необхідне тимчасово, до 31 грудня 2024 року, встановити ставку податку на прибуток підприємств для такого виду прибутку на рівні 5 відсотків. Виняток становитиме прибуток від операцій з токенами-активами, які посвідчують права на товари, до прибутку від операцій з якими застосовується ставка податку інша, ніж до прибутку від операцій з віртуальними активами.
Крім того, законопроектом передбачено, що податком на доходи фізичних осіб оподатковуватиметься:
1) прибуток від операцій з віртуальними активами як позитивна різниця між доходом, отриманим від продажу віртуальних активів (обміну їх на валютні цінності), та витратами на їх придбання за умови їх документального підтвердження або витратами на майнінг таких віртуальних активів;
2) доходи від операцій з продажу віртуального активу у повному обсязі – у разі відсутності документального підтвердження витрат на їх придбання.
При цьому операції з обміну віртуального активу одного виду на інший не вважатимуться операціями з продажу віртуальних активів, а операції з обміну віртуальних активів на інші об’єкти цивільних правовідносин, відмінні від віртуальних активів, вважатимуться операціями з продажу віртуальних активів за вартістю, що дорівнюватиме договірній вартості об’єкту (об’єктів) цивільних правовідносин, які підлягають обміну на віртуальні активи.
Авторами законопроекту також запропоновано віднести операції з:
- емісії токенів-активів;
- обміну віртуальних активів одного виду на інший, за виключенням постачання, продажу тих токен-активів, що посвідчують права на товари, постачання яких є об’єктом оподаткування;
- постачання, продажу віртуальних активів, за виключенням постачання, продажу тих токен-активів, що посвідчують права на товари, постачання яких є об’єктом оподаткування, до таких, що не є об‘єктом оподаткування ПДВ.
Зазначене, в свою чергу, надасть змогу:
З текстом законопроекту № 9083 можливо ознайомитися за наступним посиланням: