Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Такий правовий висновок зробив ВС КГС у справі №916/1802/15.
ВС КГС вказав, що норми ЗУ "Про оренду землі", ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), ЗУ "Про оцінку земель" передбачають, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який не може бути меншим, ніж встановлено положеннями ст.288 ПК України.
У відповідності до ч.2 ст.20 ЗУ «Про оцінку земель» дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Так, у даній справі прокурор у первісно поданій позовний заяві послався на витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку спірної земельної ділянки, проте вказаний витяг був скасований постановою окружного адміністративного суду. У подальшому прокурором було подано уточнення позовних вимог з посиланням вже на інший витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку спірної земельної ділянки, який, як встановлено судами, в матеріалах справи відсутній.
Таким чином ВС КГС акцентував увагу, що відсутність відомостей про розмір нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки, яка є законодавчо визначеною підставою для обчислення розміру орендної плати, унеможливлює вирішення судом по суті даного спору щодо зміни умов договору у відповідній частині.
З повним текстом постанови ВС КГС у справі № 916/1802/15 від 23.05.2018 року можливо ознайомитися за посиланням: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/74221248
(#ОАГС_судовапрактика_ВСКГС)