Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У Верховній Раді зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін і доповнень до деяких законодавчих актів України щодо приватизації земельних ділянок, на яких знаходяться об'єкти приватизації)» (реєстр.№ 8452 від 07.06.2018).
Відповідно до пояснювальної записки, у зв’язку з набранням чинності Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» від 18.01.2018 року № 2269-VIII склалася ситуація, що унеможливлює регулювання правового статусу земельних ділянок під приватизованими об'єктами, які у багатьох випадках є єдиним цінним активом підприємств. Оформлення належним чином правовстановлюючих документів на ці земельні ділянки, включення їх до статутного капіталу господарських товариств підвищить інвестиційну привабливість і, відповідно, вартість таких підприємств при їх приватизації.
Крім того, Законом № 2269-VIII передбачено, що при приватизації об'єктів нерухомості у розпорядження покупця перейде лише та частина земельної ділянки, яка необхідна для обслуговування і використання приватизаційного об'єкта за призначенням. Вона має бути визначена у шестимісячний строк з моменту реєстрації покупцем права власності на об'єкт приватизації. Відповідно виникає проблема, що у переможця аукціону і власника первісної земельної ділянки (тобто органу державної влади або місцевого самоврядування) можуть бути різні підходи щодо визначення меж такої частини ділянки. Ця невизначеність, а також окремі протиріччя між Законом № 2269-VIII та Земельним кодексом (згідно із статтею 17.1 Земельного кодексу України державні органи приватизації здійснюють продаж земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації) затягнуть належне оформлення земельної ділянки під приватизованим об'єктом.
Відтак, законопроектом пропонується внести зміни:
- до Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна», а саме надання права на викуп земельної ділянки під приватизованим об’єктом та доповнення статтями 131-132 «Приватизація об’єктів державної власності разом із земельними ділянками державної власності» та «Прийняття рішення про продаж земельних ділянок державної власності»;
- до Земельного кодексу України в частині продажу земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, продажу земельних ділянок державної власності разом з розташованими на них об'єктами, що підлягають приватизації, на земельних торгах;
- до Цивільного кодексу України.
На думку автору проекту № 8452, його прийняття сприятиме надходженню коштів до Державного бюджету України від приватизації державного майна, включаючи вартість земельних ділянок., дозволить підвищити інвестиційну привабливість об’єктів приватизації, а також прибере наявні на даний час розбіжності між Законом України «Про приватизацію державного і комунального майна» та Земельним кодексом України в частині розпорядження земельними ділянками, які у багатьох випадках є єдиним цінним активом підприємств.
З текстом законопроекту № 8452 можливо ознайомитися за наступним посиланням: