Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Такий правовий висновок зробила Велика Палата ВС у постанові №910/8424/17.
Так, при вирішенні спору з наданням оцінки правомірності рішень Мінюсту України слід з'ясовувати обставини наявності підстав для відновлення майнових прав позивача з огляду на положення статті 393 ЦК України, оскільки відновлення становища, яке існувало до прийняття рішень Мінюстом України, неможливе без їх скасування, тобто вимоги є поєднаними.
При цьому обраний позивачем спосіб захисту шляхом поновлення скасованих записів про право власності на земельні ділянки за своєю правовою природою не є спором про відновлення майнових прав позивача, адже таке поновлення не пов'язане з виникненням або припиненням права на ці земельні ділянки, а є наслідком скасуванням неправомірного, як вважає позивач, рішення Комісії про скасування реєстраційної дії.
Вимога про поновлення записів не може розглядатись окремо, оскільки є наслідком визнання незаконними і скасування рішень Комісії.
Отже, скасування Мінюстом України рішень державного реєстратора та відновлення становища, яке існувало до такого скасування, зокрема наявність у реєстрі записів про право власності позивача на земельні ділянки, за своїм юридичним змістом взаємопов'язані.
Захисту в порядку адміністративного судочинства підлягають порушені права особи в публічно - правових відносинах, у яких відповідач реалізовує владні управлінські функції.
Оскільки спір у цій справі стосується виключно проведення державної реєстрації права власності, а не підстав набуття такого права, та не є спором про право, а підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства з огляду на те, що виник внаслідок виконання відповідачем владних управлінських функцій та має публічно - правовий характер.
З повним текстом постанови Великої Палати ВС у справі №910/8424/17 від 11.04.2018 можливо ознайомитись за посиланням: http://reyestr.court.gov.ua/Review/73408853
(#ОАГС_висновкиВП_ВС).