flag Судова влада України

В ході реформування судової системи цей суд припинив роботу

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Верховній Раді пропонують удосконалити один із способів припинення зобов’язань

02 жовтня 2017, 14:28

28 вересня 2017 року у Верховній Раді України було зареєстровано законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про внесення змін до статті 605 Цивільного Кодексу України щодо припинення зобов’язання прощенням боргу» (реєстр. № 7145).

На думку автору проекту, положення ст. 605 чинного Цивільного кодексу України, яке передбачає, що зобов’язання припиняється внаслідок звільнення (прощення боргу) кредитором боржника від його обов’язків, якщо це не порушує права третіх осіб щодо майна кредитора, на практиці належним чином не використовується. У зв’язку з тим, що Цивільний кодекс України не розкриває правову природу прощення боргу, його основні ознаки як правочину, остаточно не вирішує питання про односторонній або договірний характер правочину прощення боргу; не визначає підстави недопустимості звільнення кредитором боржника від покладеного на нього обов’язку; форми правочину про прощення боргу тощо.

Крім того, у правозастосовній, зокрема судовій, практиці поширеними є приклади неоднозначного тлумачення положень ст. 605 Цивільного кодексу України, що свідчить про відсутність усталених та єдиних підходів до застосування прощення боргу.

Тому, з метою подальшого вдосконалення правового регулювання зобов’язальних відносин, проектом № 7145 пропонується встановити особливості укладення договору прощення боргу та припинення прощенням боргу договірних та недоговірних зобов’язань, встановити випадки неможливості застосування такого способу до певних видів зобов’язань, зокрема визначити, що прощенням боргу не можуть припинятися серед договірних зобов'язань ті, які виникають на підставі договору про спільну діяльність та договору про сплату аліментів на дитину та серед недоговірних зобов'язань у такий спосіб не можуть припинятися зобов'язання, що виникають на підставі: створення загрози життю, здоров'ю, майну фізичної особи або майну юридичної особи; придбання, збереження майна без достатньої правової підстави; відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю потерпілого.

Таким чином, прийняття законопроекту дозволить законодавчо удосконалити, уніфікувати та усунути недоліки правового регулювання прощення боргу, як одного зі способів припинення зобов’язань.

 

З текстом законопроекту № 7145 можливо ознайомитися за наступним посиланням:

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62610